Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Pięć lat ECK
< poprzedni | następny > 07.05.2010

Utknąłeś na lotnisku w Salonikach, kupiłeś wadliwy produkt w brytyjskim sklepie internetowym – w takich sytuacjach od pięciu lat pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie. Działalność ECK jest współfinansowana z budżetu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Europejskie Centrum Konsumenckie zostało utworzone w 2005 roku na mocy umowy między Komisją Europejską i Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Głównym zadaniem ECK jest informowanie o prawach konsumentów w Unii Europejskiej oraz pomoc prawna (formułowanie skarg, przesyłanie dokumentów) i organizacyjna dotycząca sporów transgranicznych. Słabsi uczestnicy rynku mogą liczyć na wsparcie w dochodzeniu roszczeń wobec zagranicznego przedsiębiorcy oraz polubownym rozwiązaniu sporu. Działalność Centrum jest finansowana przez UOKiK oraz Komisję Europejską. Do końca 2009 roku Urząd przeznaczył ponad 1170 000 złotych na jego działalność.
ECK należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich działającej na terenie całej Unii Europejskiej oraz Islandii i Norwegii. Nowa sieć została utworzona w 2005 roku w wyniku połączenia dwóch istniejących poprzednio: Europejskich Centrów Konsumenckich (Euroguichets), które udostępniały informacje oraz zapewniały wsparcie w sprawach transgranicznych oraz Europejskiej Sieci Pozasądowej (EEJ-Net) – pomagającej konsumentom rozwiązywać spory drogą pozasądową z wykorzystaniem mediacji czy arbitrażu.
Informacje na temat sposobu rozwiązywania konsumenckich sporów transgranicznych, można znaleźć na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, otrzymać pocztą elektroniczną (info@konsument.gov.pl), telefonicznie - 22 55 60 118, - lub faksem 22 55 60 359. Poszkodowani konsumenci mogą również składać skargi korespondencyjnie - ECK mieści się w budynku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
faks 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ECK, ochrona konsumentów
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (102,5 KB, doc, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie