Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Sytuacja na kolei - Postępowanie UOKiK
< poprzedni | następny > 06.05.2010

W związku z napływającymi do Urzędu skargami UOKiK wszczął dziś postępowanie wyjaśniające w sprawie zbadania sytuacji panującej na kolei
Postępowanie wyjaśniające ma zbadać zasady realizacji przez przewoźników kolejowych międzymiastowych połączeń pasażerskich. Ponadto będziemy się przyglądać zasadom udostępniania przewoźnikom kolejowym przez zarządcę infrastruktury kolejowej tras pociągów.
Jeszcze dziś UOKiK zwróci się do przedsiębiorców działających na tym rynku z prośbą o przesłanie wyczerpujących informacji na temat prowadzonych obecnie przez nich działań. Przede wszystkim chcemy sprawdzić, czy nie doszło do złamania praw konsumentów w związku z brakiem rzetelnej informacji na temat likwidacji połączeń i zmian w rozkładach oraz ograniczenia konkurencji na tym rynku. Zamierzamy przyjrzeć się również zasadom wykorzystania pomocy publicznej przez spółki kolejowe.
Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest zawsze w sprawie a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
faks 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: pkp, pkp przewozy regionalne, kolej, ochrona konsumentów
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (101 KB, doc, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie