Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych
Samochody Nissan Almera (N16), Tino (V10), Pick-up (D22), Patrol (Y61), X-Trail (T30)
< poprzedni | następny > 14.05.2013
Przedsiębiorca Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. Sp. z o.o. - Oddział w Polsce powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki:
- Almera (N16) wyprodukowane w okresie od 22.05.2001 do 06.06.2003 w Wielkiej Brytanii
- Tino (V10) wyprodukowane w okresie 22.08.2001 do 13.05.2003 w Hiszpanii
- Terrano II (R20) wyprodukowane w okresie 21.03.2003 do 10.04.2003 w Hiszpanii
- Pick-up (D22) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
- Pathfinder (R50) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
- Patrol (Y61) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
- X-Trail (T30) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
mogą powodować zagrożenie dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych ww. samochodach marki Nissan urządzenia napełniania czołowych poduszek powietrznych pasażera mogły zostać wyprodukowane niezgodnie ze specyfikacją. Może to spowodować nadmierne ciśnienie wewnątrz urządzenia napełniania podczas uruchamiania poduszki i może mieć skutek w postaci oddzielenia obudowy poduszki.
W Polsce akcją objętych jest łącznie 7.835 samochodów marki Nissan. Lista nr VIN w załączniku.
Przedsiębiorca skontaktuje się listownie z właścicielami samochodów, których problem dotyczy, w celu dokonania stosownej akcji serwisowej (Dealerzy samochodów marki Nissan dokonają sprawdzenia numeru seryjnego modułu poduszki powietrznej pasażera i w razie potrzeby wymienią urządzenie napełniania poduszki pasażera. Lista Autoryzowanych Stacji Obsługi Nissan jest dostępna na stronie internetowej www.nissan.pl).
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. Sp. z o.o. - Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 0 801 647726; e-mail [SCODE]cG9sYW5kQG5pc3Nhbi1zZXJ2aWNlcy5ldQ==[ECODE]).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji serwisowych ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.
Tagi: samochody, Nissan, Almera, Tino, Pick-up, Patrol, X-Trail,
Pliki do pobrania
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie