Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Konsultacje społeczne - wyjaśnienia w sprawie kontroli koncentracji
< poprzedni | następny > 11.06.2012

W jaki sposób UOKiK bada wpływ transakcji na konkurencję i kiedy musi zakazać fuzji lub przejęcia? Dokument wyjaśniający sposób rozpatrywania koncentracji od dziś jest w konsultacjach społecznych. Zachęcamy do jego lektury i zgłaszania uwag – do 3 lipca
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z projektem wyjaśnień
i zgłaszania swoich uwag – do
3 lipca 2012 r. na adres e-mail koncentracje@uokik.gov.pl
172 decyzje z zakresu kontroli koncentracji wydała w 2011 r Przezes UOKiK. Wśród rozstrzygnięć znalazły się dwa zakazy transakcji oraz trzy zgody warunkowe. Czym kieruje się Urząd wydając decyzje pokazuje dokument pt. Wyjaśnienia dotyczące oceny przez Prezesa UOKiK zgłaszanych koncentracji. Dziś został on przekazany do konsultacji społecznych. Wyjaśnienia dostępne są na stronie internetowej UOKiK – wszyscy zainteresowani mogą zgłaszać uwagi do 3 lipca br.
Dokument powstał w odpowiedzi na postulaty przedsiębiorców, którzy coraz częściej sygnalizowali potrzebę zwiększania transparentności i przewidywalności działań Urzędu w ramach rozstrzygnięć dotyczących antymonopolowej kontroli koncentracji. Informacje zebrane w Wyjaśnieniach będą umożliwią szybszą i bardziej precyzyjną i wstępną ocenę skutków planowanej transakcji. Dokument nie ma charakteru prawnie wiążącego, pokazuje jednak w jaki sposób UOKiK bada zgłaszane koncentracje.
Wyjaśnienia dotyczące oceny zgłaszanych koncentracji składają się z dwóch części. Pierwsza z nich dotyczy definiowania rynku właściwego, druga – oceny wpływu koncentracji na rynek. Opis metodologii działań Urzędu jest uzupełniony przykładami z prowadzonych dotychczas przez UOKiK postępowań z zakresu kontroli koncentracji.
To kolejny dokument Urzędu przybliżający przepisy dotyczące kontroli koncentracji. Pierwszym były Wyjaśnienia w sprawie kryteriów i procedury zgłaszania zamiaru koncentracji Prezesowi UOKiK, informujące o tym kto i w jaki sposób powinien zgłosić planowaną transakcję do organu antymonopolowego.
Projekt Wyjaśnień dostępny jest są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Uwagi można nadsyłać na adres koncentracje@uokik.gov.pl. Po zakończeniu konsultacji ostateczna wersja dokumentu zostanie opublikowana w Dzienniku Urzędowym UOKiK
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
faks 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konkurencji, konkurencja, prawo, przepisy, projekt, wyjaśnienia, wytyczne, konsultacje społeczne
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (124,5 KB, doc, 2016.06.14)
- Projekt wyjaśnień dotyczących oceny przez Prezesa UOKiK zgłaszanych koncentracji (2012.06.11) (683,34 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie