Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Stracisz dane, stracisz pieniądze! - moc edukacji

< poprzedni | następny > 17.01.2023

Stracisz dane, stracisz pieniądze! - moc edukacji
  • Trwa ogólnopolska kampania Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
  • Cały czas zachęcamy do włączania się w akcję. Naszym obecnym partnerom – dziękujemy!
  • Jak działają internetowi oszuści? SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić, na co uważać? Dowiedz się!
  • Zapraszamy na webinar 18 stycznia, godz.13:00.

Cyberprzestępcy sięgają po różne techniki manipulacji, aby pozyskać dane konsumentów. Może to nieść za sobą bardzo poważne skutki dla naszych portfeli i oszczędności. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nadal ostrzega - „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. To jedno z wielu działań edukacyjnych UOKiK.


Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego

- Niezwykle ważne jest jak najszersze informowanie konsumentów o cyfrowych zagrożeniach. Bardzo dziękuję mediom, instytucjom i przedsiębiorcom, którzy odpowiedzieli na apel i bezpłatnie włączyli się w naszą kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Cały czas gorąco zachęcam do wspólnego działania i ostrzegania konsumentów. Im głośniej będzie o sposobach wyłudzania danych, im więcej emisji spotów, tym mniejsze szanse będą mieli oszuści - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Materiały akcji „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” można pobrać ze strony UOKiK. Do tej pory ponad 80 podmiotów dołączyło do inicjatywy UOKiK. Od grudnia ubiegłego roku spoty kampanii można obejrzeć lub usłyszeć w całym kraju: w telewizji, radiu, na portalach internetowych i w mediach społecznościowych, a także na nośnikach w przestrzeni publicznej.

- Z jak poważnym i niestety częstym zjawiskiem mamy do czynienia pokazują wyniki naszej ankiety na profilu UOKiK na Instagramie. Wzięło w niej udział 900 osób. Aż 80 procent z nich otrzymało SMS o dopłacie za przesyłkę z podejrzanym linkiem. Kradzież danych może spotkać każdego konsumenta – podkreśla Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

W ramach kampanii zapraszamy na bezpłatny webinar „Stracisz dane, stracisz pieniądze! – jak nie paść ofiarą oszustów”, który odbędzie się 18 stycznia o godzinie 13:00. O tym, jakie metody stosują cyberprzestępcy i jak nie wpaść w zastawiane przez nich pułapki opowie Szymon Sidoruk, ekspert zagrożeń z CERT Polska. Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/

 

Akcja „Stracisz dane, stracisz pieniądze” jest jedną z wielu inicjatyw edukacyjnych UOKiK, podejmowanych w celu zwiększenia świadomości konsumentów o ich prawach i czyhających na nich zagrożeniach. W całej Polsce prowadzimy projekt „Młodzież z prawem na cz@sie” z wykorzystaniem symulatora pułapek w sieci Konsument.edu.pl. Cyberbezpieczeństwo, prawa konsumenta, finanse, ochrona danych osobowych – zgłoś szkołę do udziału w bezpłatnych zajęciach edukacyjnych.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 222 66 76 76 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznik Finansowy – po odrzuceniu reklamacji przez instytucję finansową
Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Znajdziesz nas również na Instagramie: @uokikgovpl

Tagi: ochrona konsumentów, Stracisz dane, stracisz pieniądze, kampania UOKiK, wyłudzanie danych, kradzież, pułapki

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry