Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

UOKiK finds no evidence of competition law abuse on the Polish coal market

< poprzedni | następny > 29.06.2015

UOKiK finds no evidence of competition law abuse on the Polish coal market

The pricing policy of Kompania Węglowa (KW), one of Poland’s hard coal mining companies, does not constitute a competition restricting practice, according to an analysis conducted by the Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK). 

The analysis followed a complaint filed by Lubelski Węgiel Bogdanka (LW Bogdanka), another Polish mining company. UOKiK’s research established that KW does not hold a dominant position on the market and its pricing policy is part of the company’s restructuring strategy to improve solvency and respond to adverse market developments. 

In two filings to UOKiK, dated February 4, 2015 and June 3, 2015, LW Bogdanka suggested the state-owned KW had used predatory prices and competition restricting practices on the coal market, using prohibited state aid to cover the resulting financial loss. UOKiK’s investigation did not support those claims.

According to the Polish competition law, the use of predatory prices can only be prohibited if they are applied by companies that have dominant position on the market. Given the European scope of the thermal coal market, KW has nowhere near a dominant position, even if the relevant market were to be narrowed into various sub-segments.

UOKiK findings showed that the company’s use of low prices for coal from stock was an attempt to improve liquidity and avoid bankruptcy in a market characterised by flattening demand and excess capacity on the European and global thermal coal market. As a result, coal prices fell globally by up to 55 percent from April 2011 to May 2015, reducing profitability of thermal coal mines around the world. 

Additional information for the media:

Press Office, UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warsaw
Phone.: +48 22 827 28 92, +48 22 55 60 314, +48 22 55 60 430
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry