Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Spór - bezpłatna pomoc ekspertów
< poprzedni | następny > 21.05.2014

Konsumencie, masz problem z operatorem telefonii, ubezpieczycielem, deweloperem, czy sprzedawcą obuwia? Jesteś przedsiębiorcą i wszedłeś w spór z klientem? Chcesz polubownie załatwić sprawę i nie wiesz, do kogo się zwrócić - w najbliższą środę (28 maja) w godzinach 10.00–13.00 zapraszamy na bezpłatny dyżur ekspertów
Wypowiedź Pawła Ratyńskiego z Biura Prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Istnieje sposób, by sprawnie i bez kosztów sądowych rozwiązywać sprawy na linii konsument-przedsiębiorca. To polubowne rozstrzyganie sporów. Jak z niego skorzystać? Bezpłatną pomoc uzyskasz podczas specjalnego dyżuru, którego organizatorem jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zapraszamy w najbliższą środę 28 maja w godzinach 10.00–13.00 do centrum konferencyjnego UOKiK przy placu Powstańców Warszawy 1.
Podczas dyżuru reprezentanci Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Komisji Nadzoru Finansowego, Inspekcji Handlowej, Rzecznika Ubezpieczonych i Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielać bezpłatnych porad zarówno w zakresie sporów dotyczących produktów codziennego użytku, jak i usług ubezpieczeniowych i finansowych. Można będzie także uzyskać wsparcie w sporach o charakterze transgranicznych. Warto zabrać ze sobą wszelkie dokumenty pomocne w ustaleniu szczegółów sprawy (np. korespondencję, pisma reklamacyjne, opinie rzeczoznawców).
Dyżur będzie towarzyszył konferencji poświęconej wdrożeniu do polskiego prawa alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich (ADR). W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele przedsiębiorców, organizacji konsumenckich oraz akademicy zajmujący się arbitrażem i mediacją. Będzie ono otwarte dla konsumentów i ich rzeczników, przedsiębiorców, prawników, przedstawicieli instytucji państwowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką ADR.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Dodatkowe informacje dla konsumentów:
Urszula Adamczyk
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 273
E-mail: urszula.adamczyk@uokik.gov.pl
Tagi: sądy polubowne, spory konsumenckie, ochrona konsumentów, inspekcja handlowa, IH, ochrona konsumentów, mediacje, delegatury,
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (120 KB, doc, 2016.06.14)
- Wypowiedź Pawła Ratyńskiego z Biura Prasowego, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (format: MP3, rozmiar: 2,99 MB) (3 MB, mp3, 2016.06.14)
- Zaproszenie na dyżur ekspertów - plakat (109,18 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie